lunes, 5 de diciembre de 2016

Entrevista a Mª Josep


ENTREVISTA A Mª JOSEP JUAN PROFESORA DE VALENCIÀ DEL IES TIRANT LO BLANC

PREGUNTA: ¿Qué carrera estudiaste y por qué decidiste estudiarla?

RESPUESTA: Vaig estudiar la carrera de filologia catalana a la universitat de València i la vaig estudiar perquè m'agradava l'idioma, en un principi m'era una miqueta diferent hispànica que catalana i al final vaig triar catalana perquè jo sóc valenciana parlant i vaig decidir aquesta carrera i a l'hora de hui estic molt orgullosa.

P: ¿Por qué impartes clases? 
R: Impartisc classes perquè és una cosa que m'ompli molt, m'he considerat sempre una persona molt privilegiada per treballar en una cosa que m'agrada moltíssim i és una cosa que m'ompli moltíssim, perquè fer que els alumnes aprenguen una cosa cada dia i fer-los descobrir coses interessants ,per a mi és molt gratificant.
P: ¿Si no hubieses sido profesora a que te hubiese gustado dedicarte? 
R:Doncs no sé, una altra cosa que em cridava l'atenció quan era adolescent, era la gent xicoteta, pot ser igual haguera estudiat algun mòdul d'educació infantil o haver sigut mestra d'educació infantil.
P: ¿Qué piensas sobre la educación actual y la antigua, es decir la educación bajo tu punto de vista?

R: L'educació ha canviat molt, jo per exemple sóc una persona de l' última generació que ha estudiat l' EGB, considere que eixe sistema educatiu era un bon sistema, també considere que tenim un bon sistema educatiu però que s'ha d'invertir més. La societat de hui en dia evoluciona molt de pressa i les lleis i el sistema educatiu no va tan de pressa com els adolescents evolucionen. Hauriem d´'espavilar un poc legislativament o educativament o anirem com ara, un poc darrere.

P: ¿Y una mejora que pondrías para la educación?

R: Supose que una de les mesures que proposaria és que hi haja consciència. Tant els pares de hui en dia, com l'alumnat, els polítics i el professorat de hui en dia, siguen conscients de la societat en què estem vivint, i haja paciència i consciència per part de tots.

P: ¿Qué es lo que más te gusta de tu trabajo?

R: Compartir moments amb la gent jove que és molt important, i em sent una privilegiada de compartir molts moments amb gent jove. Perquè no tota la gent esta treballant colze amb colze cada dia de la setmana amb gent jove.

P:¿Cuándo estudiaste te marcó algún profesor?

R: Sí, recorde que quan estava en COU, recorde a la meua professora de Castellà que fa uns anys va faltar, i la recorde moltíssim perquè aquella dona em va marcar molt per les coses que deia, i després d'estar estudiant la carrera encara la vaig admirar més.

P: ¿Tu mayor satisfacción cómo profesor?

R: Encara que no arribe a saber-ho del tot, algunes vegades sí que el  ho sé perquè se'm fa arribar d'alguna manera, he tingut la sort de mantindre el contacte amb els meus alumnes, no amb tots i saber que els he aportat alguna cosa en les seues vides, això és una satisfacció.

P: ¿Cuál que crees que es tu virtud más destacada?

R: Pot ser paciència i el saber escoltar, no sé si podria fer-ho millor, però pense que sempre es pot millorar, i crec que podria ser més pacient i saber escoltar molt més als meus alumnes.

P: ¿Y una fortaleza qué tengas?
R: Saber-me superar dia a dia i no cansar-me.

P: ¿Y una debilidad?

R: No sé, sóc una persona que no li agrada fer mal a les persones, i a vegades em costa moltíssim suspendre un alumne i de vegades ho he de fer, però eixos 4´6 em maten i em continuen superant dia a dia i avaluació rere d'avaluació.

P: ¿Lo más complicado y lo más gratificante de tu profesión?

R: El més complicat explicar una cosa que ni tu mateix saps a vegades ens costa comptar coses o explica quelcom que nosaltres no comprenem i això és complicat perquè és dur.

I el més gratificant explicar una cosa que sí la saps o l'expliques de tot cor o que la vius, m'agrada molt la litetatura i una certa part de literatura que explique la visc molt.

P: ¿Cómo te tomarías si un alumno te dijese que era mala profesora?

R: Mal, perquè per a mi és un fracàs, és un fracàs que un alumne diga que sóc mala professora perquè sóc una persona molt autocrítica, m'agrada ser bona professora i que els alumnes parlen bé de mi i no malament. Per tant, quan un alumne pensa o pot pensar això de mi és què no he estat a l'altura de les circustàncies, i he de fer autocrítica per a veure on he fallat.

P: ¿Dime una afición tuya y por qué?

R: Tinc moltes, m'agrada molt estar amb la família, eixir per la muntanya, alguns esports de risc. M'agrada estar amb la família per a poder disfrutar d'ells, a part perquè sóc una persona que he estat fora de casa pel treball, eixos caps de setmana que podia estar amb la famila eixo era un luxe perquè he estat poc de temps amb ells.

P: ¿Alguna cosa que nos puedas contar sobre ti, algún sueño etc?

R: Somnis, viatjar, encara que jo he viatjat molt per treball, m'agradaria viatjar per plaer. Sempre he tingut un sommi relacionat amb el treball i eixe és, el poder ser com la professora que vaig tindre de castellà la qual sempre he admirat, i és que els alumnes algun dia recorden de mi i tinguen un bon record de mi. Eixe somni per a mi és molt bonic.




Un placer hacerte la entrevista y pasar un buen rato.


Entrevista realizada por Rebeca Sánchez y Samuel Nohales.
                                
       



No hay comentarios:

Publicar un comentario